Formació en Habilitats Directives

Dissenyem el pla estratègic de Formació de la vostra Organització o Empresa

Les funcions del Líder-Directiu engloben les qualitats essencials per aconseguir el major èxit empresarial. Planificar, delegar, comunicar eficaçment, tenir cura de la seva imatge, motivar l’equip, mostrar empatia, adaptabilitat, resolució de conflictes, gestionar el temps i organitzar reunions eficaces.

Ens traslladem a la vostra Organització o Empresa per optimitzar el temps en les accions formatives.

Tècniques de comunicació interpersonal

Objectius

Millorar el llenguatge verbal i no verbal i poder-se situar davant d’un públic heterogeni.

Adquirir habilitats expressives per a la comunicació “persuasiva”.

Unificar codis i tècniques d’emissor/receptor d’un missatge.

Aconseguir una bona capacitat de comunicar el que es vol dir, de manera sintètica i clara.

Permetre construir un missatge en diverses versions i contextos comunicatius, com ara ràdio, premsa o TV.

Contingut

Teoria de la comunicació. Percepció. Barreres de la comunicació.

L’auditori.

Presentació d’actes públics.

La sobtada. L’escolta activa.

Assertivitat. Tècniques per superar situacions hostils.

Teoria del discurs. Tipus. Les fonts. La compilació, estructura, contextualització.

El discurs magistral.

La nostra imatge pública.

La improvisació.

Teoria de la confrontació dialèctica; ofensiva, defensiva.

Argumentació i contraargumentació.

El debat clàssic. El debat múltiple.

La comunicació davant dels mitjans: Ràdio, Premsa i TV.

Durada: 36 hores

La gestió de l’estrès a les organitzacions

Objectius

Proporcionar al participant una visió dels mètodes que pot fer servir per protegir-se d’un estrès de risc.

Capacitar els alumnes per actuar correctament si es requereixen les seves habilitats en algun moment en què hi hagi situacions excessives de pressió, amb una mínima afectació per l’estrès.

Contingut

Definició de l’estrès. L’estrès professional. Peculiaritats

La satisfacció laboral. Factors que influeixen en la satisfacció a la feina. Valoració del clima laboral. Aspectes que influeixen en el clima laboral a una organització.

Els conflictes. Etapes d’un conflicte. Fase d’oposició, coneixement, comportament i resultat. Tipus de conflicte. Conflictes que es deriven de la interdependència a la feina: ambigüitat de rol, conflicte de rol, operatius. Conflictes que es deriven de la diversitat: desenvolupament de rol, cognicions, personalitat. Preocupació i reacció davant dels conflictes: Evasió, cessió, imposició, negociació, resolució conjunta.

Ergonomia de l’Entorn laboral: Disseny, condicions ambientals, càrrega mental, treball físic. Comunicació, formació, participació, funcionalitat.

L’assertivitat. Formes de comunicació assertiva a la feina. L’agressivitat.

Reaccions d’autocontrol. L’equilibri emocional. L’ansietat com a element desestabilitzador.

La motivació. Concepte i esquemes més freqüents. El mecanisme del mèrit a la feina.

Problemes psicosocials a la feina: Demandes del treball, tipus d’empresa, organització del treball, factors del treball. Característiques personals i individuals dels treballadors,

Conseqüències psíquiques i disfuncions a la vida social i laboral a causa de problemes psicosocials.

Aplicacions de les tècniques de respiració i sofrològiques a l’autocontrol de situacions estressants.

Síndrome del Burnout al lloc de treball: Esgotament psíquic (“Estar cremat”)

Mobbing: Actuacions hostils continuades o setge psicològic. Què és i què no és? Formes dexpressió i conseqüències.

Com podem gestionar adequadament els canvis a l’àmbit de treball? Conclusions.

Durada: 20 hores

Psicoestètica i Protocol per a directius

Objectius

Proporcionar a l’alumne les bases i el mètode per aconseguir una imatge personal i la seva projecció idònia amb la situació vital existent i seguir les normes de “protocol” dels països i continents de projecció comercial.

Contingut

• L’ésser humà i la interpretació de si mateix.

• Anàlisi psicoestètica de l’expressivitat humana. L’eloqüència. Perfeccionament de l’expressivitat.

• L’estabilitat del caràcter. La seguretat en si mateix.

• Organigrames psicoestètics sobre les problemàtiques en la consecució dels objectius.

• El dirigent en les situacions de crisi.

• La imatge personal en la formació humana. Predomini de la imagocràcia.

• Mètodes psicoestètics d’entrenament caracterològic.

• Instrucció, educació, professionalització i erudició

• Factors que generen autoritat i prestigi.

• Valoració de la manca de to en el caràcter.

• El pensar creatiu. Les limitacions de la intuïció

• Test psicoestètic dels models.

• Personalitat IPA (Imatge personal parada) i IPI (Imatge personal impulsora).

• Quin nivell directiu podem aconseguir? Fins on podem superar la nostra marca?

   Normes generals del Protocol Oficial

   Legislació actual sobre Protocol

   El Protocol Europeu

   El Protocol Asiàtic

   Normes generals per a l’organització d’actes oficials

Durada: 40 hores

Direcció de grups i gestió d’Agendes

Objectius

Proporcionar les bases i les tècniques necessàries per conduir amb eficàcia grups de treball, dinamitzar la producció d’acords establint un bon clima de treball fomentant la relació personal i la seva implicació a l’empresa.

Contingut

La gestió de grups: tipus, dinàmiques grupals i treball en equip.

La convocatòria: Com, quan i per què?

La fase de producció.

El clima.

El seguiment dels acords.

Perfils del conductor.

Els quinze personatges difícils duna reunió. Tècniques d’autocontrol.

Gestió d’agenda: Els lladres del temps.

Coses importants, coses urgents, coses ajornables.

Durada: 20 hores

Atenció al Ciutadà per a Col·lectius amb necessitats Especials

Marc conceptual.

El disseny d’aquest curs respon a la intenció que els alumnes interaccionin, de manera convenientment prefixada, amb les situacions amb què es trobaran a la vida real en l’àmbit de l’activitat laboral i la comunicació amb els ciutadans.

Aquest fet es procura per tal que incorpori als seus coneixements previs nous conceptes i noves habilitats que, d’una manera natural i senzilla, li permetin optimitzar-ne les prestacions i la relació amb els ciutadans.

Així, així, es finalitzarà el curs garantint una capacitat d’actuació correcta, adequada, eficient i idònia per a les seves activitats laborals futures.

Objectius

Preparar l’alumne per fer front a la complexitat de l’exercici del seu lloc pel que fa a l’atenció ciutadana.

Proporcionar les claus de resolució dels problemes més comuns amb què es trobarà en la seva tasca.

Facilitar la informació necessària i oportuna per possibilitar un coneixement suficient de la correcta atenció al ciutadà.

Programa

Sessió 1.- ATENCIÓ AL CIUTADÀ: SER ASSERTIU I EMPÀTIC Entorn en què ens trobem. Component legal i aspectes ètics. Assertivitat i empatia. El tracte correcte amb les persones. Casos d’assertivitat. La motivació del personal. Actituds del personal.

Sessió 2.- COM RESOLDRE ELS CONFLICTES: COMPORTAMENTS QUE EVITEN CONFLICTES Gestió de conflictes. Resolució de conflictes. Polítiques de qualitat a l’atenció als ciutadans.

Sessió 3.- COMUNICACIÓ POSITIVA: ATENCIÓ A QUEIXES Atenció al ciutadà. Forma i manera de respondre una determinada queixa. La comunicació. Barreres, problemes. La gestió de l’estrès a l’organització

Durada: 8 hores

Optimització de recursos personals propis

Objectius

Potenciar les habilitats i les destreses dels participants en certs aspectes personals propis susceptibles de millorar a partir d’un determinat procés analític i de reflexió sobre les seves qualitats.

Incrementar els coneixements de l’alumne quant a certes tècniques que poden ser útils en la relació amb companys, subordinats i comandaments.

Programa

La gestió del temps. Usos adequats del nostre temps. Factors que intervenen en el maneig correcte del temps. Enfocaments diversos. Els forats de temps: com solucionar-los i com evitar-los.

Lactivitat eficaç i lactivitat eficient. Criteris a utilitzar. La delegació com a instrument de treball.

La direcció de reunions.

Diferents tipus de rols identificables entre els participants en una reunió o grup de treball i manera d’actuar amb cadascun. Tècniques i mètodes que cal aconsellar o evitar.

La planificació adequada de la feina. Programació de les tasques. Mètodes més freqüents daconseguir efectivitat en els resultats. Guia per al disseny i elaboració de projectes. Problemes que cal considerar en un projecte. Tècniques de programació.

Legislació laboral bàsica existent. Revisió de les modalitats de contractació. Jornada i salari, aspectes que cal tenir en compte a l’hora d’establir-los. Lextinció del contracte de treball: causes i motius. Precaucions a prendre. Les ETT i la seva acció. Responsabilitat civil, penal, professional.

Com parlar en públic. Tipus de discursos, segons el tema, l’esquema, l’objectiu o el mètode. La preparació del discurs. Principals problemes. Consells per improvisar. Com fer un guió. Tècniques dexpressió per parlar en públic i tècniques de presentació. Les barreres principals existents a la comunicació.

Durada: 20 hores

Equip de formadors

Rafael Garrido Díaz

Director de formació

Màster en Lideratge per a la Gestió Política i Social. Universitat Autònoma de Barcelona.

Diploma de Postgrau per a la Gestió Política i Social. Universitat Autònoma de Barcelona.

Coordinador Màster de Formació de Formadors i Habilitats Directives. Universitat de Barcelona

Formador en comunicació interpersonal

Francesc Garcia Guinart

Llicenciat en Ciències Econòmiques de la Universitat de Barcelona.

Màster en Gestió Econòmica d’Entitats i Clubs esportius. Universitat de Barcelona.

Formador en comunicació interpersonal

Expert en gestió patrimonial i comercial

Soci de NICTALIA S.L.

Formador en comunicació interpersonal

Francesc Casado Zuriguel

Doctor en Gestió Hospitalària.

Llicenciat en Medicina i Cirurgia.

Metge Especialista en Medicina del Treball.

Metge Especialista en Medicina de Família.

Especialista en gestió mèdica.

Diplomat en Infermeria.

Màster en Gestió d’Infermeria.

Màster en Direcció de Formació a l’Empresa.

Diplomat en Economia de la Salut per Universitat de Barcelona.

Diplomat en Gestió Hospitalària per ESADE.

Director mèdic d’Hospital Sant Gervasi.

Gerent de Creu Roja Naix Llobregat Sud.

Regidor de l’Ajuntament de Viladecans.

Contacto:

Prospección Integral Formativa SL

Tel 93 864 88 66

mail: formacion@prosform.es


Comentaris

Deixa un comentari

L’adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *